20 Şubat 2014 Perşembe

DANNY ROBERTS



Biraz Danny Roberts ile ilgili araştırma yapayım. Birazı çoktan geçmişim anlaşılan.
Bir kez 400'den fazla sekme açmışım. Bilgisayara bir şeyler oldu. Dedim,bilgisayarı çökerttim,diye. Kolayıma geliyor,tüm sekmeleri açıp da teker teker sırayla bakmak.
Gerçi artık yapmıyorum ne olur ne olmaz diye.
Bu arada bu yazıyı da canım, cicim, tatlı bilgisayarımdan yazıyorum. Ben tamir olursa bu denli çabuk olacağını düşünmemiştim. Dosyalarım da tümüyle duruyor; çok sevindim. Görsellerim bir yana çok güzel siteler bulmuştum,onları da kaydetmiştim. Millet yetenekli valla. Yetenekli insanlara-özellikle resim ile moda konusunda- her zaman imrenmişimdir. Yetenekli insan benim için ayrıcalıklıdır.
Ben de moda alanında çok yetenekli,başarılı olmak isterdim. Resmim çok iyi değil yalnız. Ben karikatür,çizgi film gibi şeyleri daha iyi çiziyorum. Diğerlerini çokça benzetemiyorum. Tasarım gücüme daha çok güveniyorum açıkçası.
Ancak insanlar hemen resme bakıyor. Ben kendim için değil moda ile uğraşmak isteyen birisi için de söylüyorum. Hemen resmin kötü,diyorlar. Ya Allah Allah. Giysinin ya da tasarımın anlaşıldığında kötü çizmişsin ne denli sorun olabilir ki? Önemli olan elbette tasarım.
 Bir moda sitesine girdim. Biri kendi çizdiği resmi koymuş. Tasarım da onun. Millet tasarımdan başka her şeyi konuşuyor: Yok o bacağın öyle durması olanaksızmış,yok vücut çok mantıksızmış. Tasarım battı yani. Vay be! Tamam, 5 yaşındaki çocuktan güzel çizmeli de ressam mı olsun yani.
Tamam ben bu işle uğraşmadığımdan eksik ya da yanlış görüyor olabilirim de... Elbisenin ayrıntıları yanlış anlaşılmadığında ne denli bir sorun yaratabilir ki kusursuz çizilmemiş bir tasarım? Tasarım çok daha önemli bence çizimden.
Ha bir de elbiseyi güzel çizince kendini modacı sanan var.
Geçenlerde arkadaşlarımla konuşuyorduk. Ben okuduğum bölümü sevmediğimi falan söyledim. Okul bitince modayla ilgili bir bölüm okumak istediğimi,kararsız olduğumu falan söyledim. Hemen bir arkadaşım,kendisi Coco Chanel soyundan gelir, sanki daha önce çizdiğim şeyleri görmüşçesine, dahası küçümsercesine'' Resmin iyi mi ki?'' dedi. Resmim iyi mi ki? Ben de çok iyi değil,ben tasarımıma daha çok güveniyorum. Çok gerçekçi çizemiyorum, dedim. O da benim resmim,iyi dedi. Kızın resmi iyi,ona sözüm yok şimdi.
İyi de saçma,sıradan bir tasarımı güzelce çizdin diye olursun dünya markası artık.
Sonra daha önce de bu kendine bir terzide manto diktirmiş. Mantonun diğer mantolardan hiçbir farkı yok. Ancak çizimini kendi yaptı ya,bir modacı tavırlarında dolaşıyor. Terzi ona,okulunu mu okudunuz mu,ne demiş. Allah'ım böyle sinir oluyorum. Evet,moda konusunda böyle şeylere sinir oluyorum. Her yerde olan tasarımı kendisi çizip diktirdi diye kendini Chanel falan sanıyor. Sinir oluyorum ya.
Yani sen onu her yerde bulabilirsin. Bulmamışsın,buldurmuşsun. Olay bu.
Ama işin içine kendi elleri girdi ya, moda haftalarına katılması yakındır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder