24 Mart 2013 Pazar

SINAVLAR,SINAVLAR

YGS bitti. Kaygısı bitmese bile...
Sınav iyiydi,kötüydü konuşmak istemiyorum. Oldum olası sınav konuşmalarından nefret etmişimdir. Yalnızca şunu söyleyeceğim: Diğer yıllarda çıkan sorulara ve önem sırasına(bu kişiden kişiye değişse bile,genel anlamda) bakarsak eğer, bence soru dağılımı iyi değildi. Bazı konulardan soru gelmemişti. Benim de iyi yaptığım konulardandır ne yazık ki.
Kendime gelirsem eğer; kodlama yüzünden zaman kaybetmemek için hızla başladım. Az kalsın hızımı alamayıp,''aday sınava girmedi.'' yazan yeri de karalayacaktım.
Ancak, sınava bir türlü odaklanamadım. Bir de matematikte kaydırma yaptığımı gördüm. İnşallah başka bir şey olmamıştır. Kaydırma en büyük korkum. Matematikte neden kaydırma yaptığımı biliyorum. Çünkü çok boşum olduğu için,gözüm yanlış soruya baktı. Boş sorularda kaydırma yapmıştım çünkü.
Ha bir de. Sınav süresine bakarsak bence biraz abartılı sorulardı. Hızlı soru çözdüğümü söylemeyeceğim. Yine Fene, Geometriye bir de Matematiğin bazı sorularına hiç bakmadığımı sayarsam. Baksaydım kesinlikle yetiştirezmezdim.
Ne diyeyim şu eğitim sisteminin değişmesi dileğiyle. Yoksa bu yalnızca sınavlarla olacak şey değil. Sınavlar değişmiyor,adları değişiyor. Ülkemizde sınav biter mi?
Sınavların tümünün kaldırıldığını düşünelim. Yalnızca okulda gördüğümüz derslerin puanıylarıyla üniversitelere ya da liselere alındığımızı. Her öğretmen olmasa bile, kimse yadsımasın öğretmenlerin haksızlık yaptığı kesinlikle doğru. Elbette hakka çok önem veren öğretmenlerimiz var. Onlara kesinlikle bir sözüm yok. Ya haksızlık yapanlar? O zaman da denilecek''Öğretmenim haksızlık yaptı. Ben aslında bu okulu hak ettim.''
Haklı ya da haksız ağızlardan çıkar bu söz. Eğitim sistemimizin toplu bir biçimde değiştirilmesi gerek.
Son olarak verilen silgiler çok güzelmiş. benim kullandığım silgiden iyiydi. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder