19 Mart 2013 Salı

ZEVKLER VE RENKLER

Bir siteye girdim geçen gün. Kız böyle insanlardan yakınıyor sürekli, en çok da insanların ön yargılarından,birbirlerine karışmasından. Dedim benim kafadan, dolaştım biraz.
İlerledim bir-iki sayfa. Kız düşüncelerini kanıtlama çabasında anlaşınlan ki, koymuş sitesine kendine göre kötü giyimli birinin görselini,yazmış üstüne kendince gülünç bir yazı. E be şekilciliğe düşman kızım sanane çocuğun pantolonundan,gömleğinden? Sana mı battı? O çocukla dalga geçince başın göğe mi erdi? O görseli oraya koyunca insanlar o çocukla dalga geçince,hiç tanımadığın birini salt görünüşü nedeniyle aşağılayınca ne oldu ha söyle? O çocuk onu görse üzülmez mi, gururu kırılmaz mı? Herkes senin zevkine göre mi düşünmek durumunda?
Dur daha sitede olan gezintim bitmedi. İlerliyorum ön yargıya düşman(!) kızımız bir de şöyle bir şey paylaşmış-kesinlikle hangi şarkıcı olduğunu söylemeyeceğim-: Bilmem ne şarkısını dinleyenler şöyle, ay bu nasıl şarkı,dinleyen var mı bunu ya ciddi ciddi?
Evet,var güzelim. Ciddi ciddi o şarkıyı dinleyen, o şarkıyla mutlu olan,ağlayan,sevdiğini anımsayan,düşleyenler var. Bu da seni hiç ilgilendirmez. İnsanların kötülüğünden yakınan kızım benim. Kimse senin sevdiğin müziği sevmek durumunda değil. Kimseye sevdiği müzikten dolayı hakaret hakkını elinde bulundurmuyorsun kızım.
Zevkler ve renkler tartışılmaz,sevmediğin şeyi dinleyene,sevene küfredilir. Bu kadar! Senin görüşün budur.
Şimdi de şöyle bir söz gördüm: One Direction, Justin Bieber dinleyince ergen oluyoruz ama, siz ...'yı dinleyince oluyor...
Burada adını verdim çünkü, burada onlar kötülenmiyor. Kötülenen kişiyi yazmadım. Öncelikle sözüm One Direction ya da Justin Bieber dinleyene değil,yazılarıma bakarsanız ben de dinlerim onları. Yaşları önemli değil,sevdiğim şeyi dinlerim ben.
Şimdi demiş ya, ''One Direction, Justin Bieber dinleyince...'' burada insanların müzik zevklerine karışmasından,bu şarkıcılara ön yargıyla yaklaşılmasından yakınılıyor. Yalnız ters bir hamleyle birden kendi sözüyle kendi kendini alt ediyor. Kendisi başka bir şarkıcıyı küçümsüyor. Bu ne perhiz bu lahana turşusu...
Şimdi senin amacın müzik zevklerine karışılmasına karşı çıkmaksa sen niye aynısını yapıyorsun? Benden de sana bir öneri: Karşı çıktığın şeyi kendin yaparsan,yapmak istediğin etkiyi azaltırsın,istediğin iletiyi de verememiş olursun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder